ההיסטוריה של הקווסטים

השנים הראשונות

ז'אנר משחקי ההרפתקה הגרפיים נולד בשנת 1984, כאשר Sierra האמריקנית, אז חברת משחקים קטנה בבעלות הזוג קן ורוברטה וויליאמס, הוציאה את המשחק King's Quest I: Quest for the Crown.  הקווסט הכה בתדהמה את השוק, שקודם לכן הכיר רק "הרפתקאות טקסט".  לראשונה הוצג גיבור בשם גראהם שיכול היה לזוז על גבי המסך בחופשיות, לעבור ממסך למסך ואפילו לקיים אינטראקציה עם הסביבה על ידי הכנסת פקודות פשוטות.  המשחק הראה לעולם את הפוטנציאל העצום שיש במשחקי ההרפתקה, והיה הסיפתח לכל מה שעתיד לבוא.

השנים הראשונות של משחקי ההרפתקה עמדו בסימן דומיננטיות מוחלטת של חברת Sierra.  בשנה הבאה ובזו שאחריה הוציאה החברה את הכותר השני והשלישי בסדרת King's Quest.  בשנים 1986-1987 השיקה שלוש סדרות חדשות: Space Quest בו משחקים גיבור בין-כוכבי, Leisure Suit Larry בו משחקים רווק הולל, ו-Police Quest בו משחקים שוטר.  הסדרות הללו הצליחו כל כך, עד שהמילה "Quest" שהייתה משותפת לרובן הפכה באופן בלתי פורמלי לשם נרדף לז'אנר משחקי ההרפתקה.


 

 

בשנת 1987 קראה חברת משחקי המחשב של ג'ורג' לוקאס, LucasArts (שנקראה אז LucasFilm), תיגר על המונופול של Sierra, כאשר הוציאה את הקווסט המצליח Maniac Mansion.  לקראת סוף שנות השמונים הוציאה שני קווסטים נוספים, אולם אלה זכו להצלחה פחותה.

בשנים אלה הוציאה Sierra בעיקר משחקי המשך לסדרות המוכרות והאהובות עם ממשק וגרפיקה משופרים, וגם השיקה סדרה חדשה – Quest for Glory.  הסדרה הכניסה לתוך הקווסטים אלמנטים של משחקי תפקידים, והכותר הראשון שלה שיצא בשנת 1989 נבחר כמשחק ההרפתקה הטוב ביותר בשנה שלאחר מכן.

במקביל קמה ל-Sierra מתחרה קטנה בשם Access, שהוציאה את הקווסט הראשון שלה בשנת 1989.  Mean Streets, שפתח את סדרת הדגל של חברה זו, היה משחק המחשב הראשון שהציג גרפיקת VGA של 256 צבעים וקטעי סאונד דיגיטליים.  עובדה זו מצביעה על מעמדם הגבוה של הקווסטים על סף שנות התשעים.

 

להמשך המאמר – הבום של שנות התשעים

חזרה לעובדות

חזרה לדף הבית